تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
13
استاندار گلستان در دیدار رییس سازمان محیط زیست:

اقدام خلاف قانون در آشوراده انجام نمی‌شود/ سلاجقه: موانع آشوراده تا ۱۰ روز آینده برطرف شود

  • کد خبر : 730
  • 28 فروردین 1402 - 9:47
اقدام خلاف قانون در آشوراده انجام نمی‌شود/ سلاجقه: موانع آشوراده تا ۱۰ روز آینده برطرف شود
استاندار گلستان با تاکید بر انجام تمام اقدامات در خلیج گرگان و جزیره آشوراده براساس مصوبات، قانون و ضوابط گفت: به هیچ عنوان اقدامات غیرمنطقی و خلاف قانون و خلاف محیط زیست در آشوراده انجام نخواهد شد.

به گزارش صیدنیوز، علی‌محمد زنگانه در دیدار با دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بررسی وضعیت، مشکلات و نحوه اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده اظهار کرد: با هدف جلوگیری از تداخل در محیط زیست یکی از نگاه‌های ما بر این است بدون بارگزاری‌های جدید بتوانیم از ساختمان‌ها، اماکن و مستحدثات موجود در جزیره برای توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی استفاده کنیم.

دلسوزترین افراد برای محیط زیست آشوراده مردم بومی منطقه هستند

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: موضوع تفرجگاه متمرکز در جزیره در گذشته مصوب شده اما سعی می‌کنیم بتوانیم با تعامل و تفاهم اقدامات توسعه گردشگری را مطابق مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای راهبری منطقه حفاظت شده پیش ببریم.

زنگانه گفت: دلسوزترین افراد برای محیط زیست آشوراده مردم بومی منطقه هستند و آنها بیش از هر فرد دیگری از محیط زیست آشوراده محافظت خواهند کرد.

وی افزود: در موضوع لایروبی خلیج گرگان، اقدامات بر اساس مصوبات ستاد ملی تالاب‌ها و شورای راهبری مستقر در محیط زیست است و هیچ اقدام خلاف مصوبات و قانون انجام نشده است.

سلاجقه: تمام موانع قانونی پروژه طبیعت‌گردی آشوراده باید ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مرتفع شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم در این جلسه گفت: پروژه طبیعت‌گردی آشوراده باید انجام و تمام موانع قانونی آن هرچه سریع‌تر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مرتفع شود.

علی سلاجقه گفت: در اراضی مستثنیات نیز نیازمند بازسازی و احیا هستیم و آنجا یک روستای رسمی وجود دارد که ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های آن منطقه به نحو بهینه استفاده شود.

وی افزود: تا سفر دوم رییس جمهور به گلستان، طرح گردشگری جزیره آشوراده باید به مرحله مناسبی رسیده باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: صندوق محیط زیست در این پروژه سرمایه‌گذاری کند تا بتوانیم با مشارکت مناسب اقدامات در آشوراده را به نحو احسن انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.