تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
11

بزرگداشت دویست و نودمین زادروز «مختومقلی فراغی» در ۱۶ نقطه گلستان

  • کد خبر : 817
  • 10 اردیبهشت 1402 - 13:19
بزرگداشت دویست و نودمین زادروز «مختومقلی فراغی» در ۱۶ نقطه گلستان
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری گرامیداشت دویست و نودمین زادروز مختومقلی فراغی در ۱۶ نقطه گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش صیدنیوز، جواد قربانی اظهار کرد: از ۱۴ اردیبهشت و به مدت دو هفته، به مناسبت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن، در ۱۶ نقطه از استان گلستان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این برنامه‌ها با شعار «مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» و با تشکیل کارگاه شعر با موضوع مختومقلی فراغی، در عصر پنج‌شنبه (۱۴ اردیبهشت‌) در کانون فرهنگی کوثر شهرستان بندرگز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی هم به میزبانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب در شهرستان‌های رامیان، علی‌آباد، مینودشت، گنبد، آق‌قلا و کلاله از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ساعت ۱۶ پیش‌بینی و برپا می‌شود.

قربانی افزود: همچنین در روستای قزلجه شهرستان آزادشهر، مدرسه شهید قربان دوردی ایری شهر سیجوال، پارک شهرک امام گمیشان، سالن آموزش‌وپرورش بندرترکمن، میدان کشتی آلیش شهر فراغی، تالار فخرالدین اسعد گرگانی و روستای آجی گوشان گنبدکاووس به ترتیب از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه برنامه‌های اجرا خواهند شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه، برنامه متمرکزی در آق تقای مزار مختومقلی برپا می‌شود و پایان‌بخش مجموعه برنامه‌های نکوداشت است.

وی درباره محتوای برنامه‌ها، گفت: کارگاه‌های آموزشی تبیینی، سخنرانی و شعرخوانی موضوعی و اجرای موسیقی با محتوای اشعار مختومقلی فراغی و همچنین نمایش و سرود و تجلیل از مختومقلی شناسان، ازجمله برنامه‌ها در این بازه زمانی است.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.