تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

مرمت و بتنی کردن انهار راندمان آبیاری را افزایش می دهد

  • کد خبر : 824
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:22
مرمت و بتنی کردن انهار راندمان آبیاری را افزایش می دهد
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: اجرای پروژه‌های زهکشی و بتنی کردن انهار سنتی و تعمیر و مرمت سدهای انحرافی به بهره وری منابع آبی گلستان منجر می‌شود.

به گزارش صیدنیوز، سید محسن حسینی اظهار کرد: در وضعیت بحران و تنش آبی که در سال‌های اخیر در کشور و به ویژه استان حاکم است بهره وری از منابع آبی در بخش‌های مختلف مهم‌ترین راهکار برای مدیریت منابع آبی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در طرح مدرن‌سازی انهار سنتی رودخانه‌های محمدآباد و زرین گل و مدیریت سیلاب رودخانه‌های محمد آباد و الازمن در شهرستان علی آبادکتول راندمان آبیاری در شهرستان از ۳۵ درصد به ۴۴ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: اجرای طرح گردشگری سد نگارستان هم بزودی آغاز شده و این طرح می‌تواند به بهبود وضعیت گردشگری در شهرستان علی آباد کتول و استان کمک شایانی کند.

حسینی اضافه کرد: در ادامه سال هم با توجه به وضعیت فعلی سدها به نظر می‌رسد چشم اندار روشنی برای آبیاری مزارع وجود ندارد، مگر اینکه بارش‌های مؤثر یا سیلاب را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان با آب زیرزمینی آبیاری می‌شود که با توجه به کاهش آب زیرزمینی پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از اراضی که با چاه‌ها آبیاری می‌شوند دچار نقصان محصول شوند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.