افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حمایت ویژه از دانش‌بنیان‌ها در گلستان با ارائه وام ارزان‌قیمت و فضای فیزیکی رایگان

  • کد خبر : 2142
  • 25 فروردین 1403 - 12:15
حمایت ویژه از دانش‌بنیان‌ها در گلستان با ارائه وام ارزان‌قیمت و فضای فیزیکی رایگان
رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به فعالیت حدود ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و ۱۷۰ هسته فناور در استان، گفت: مشوق‌های حمایتی مختلف مانند وام ارزان‌قیمت و فضای فیزیکی رایگان برای رونق شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

به گزارش صیدنیوز، حامد پاک‌نژاد ضمن تشریح حمایت‌های پارک علم و فناوری از دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه فناوری و هسته‌های فناور پس از عضویت در پارک علم و فناوری استان می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بخشی از تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از طریق اعتبارات داخلی پارک علم و فناوری انجام می‌شود که در راستای تسریع و تسهیل کار این شرکت‌ها، تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال کمتر از ۷۲ ساعت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه در حوزه تبصره ۱۸ نیز تسهیلاتی به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: کمیته رصد در پارک علم و فناوری گلستان راه‌اندازی شده و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان پس از اخذ تسهیلات تا تولید محصول بررسی، رصد و راستی‌آزمایی می‌شود و در صورت انحراف و استفاده تسهیلات در امورات دیگر، همه مبلغ تسهیلات به صورت یک جا و براساس نرخ بانکی پس گرفته می‌شود.

پاک‌نژاد با بیان اینکه دوره‌های آموزشی تجاری‌سازی و مباحث مرتبط با صادرات و امثال آن به طور رایگان به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، افزود: همچنین دفتر حقوقی پارک علم و فناوری آماده ارائه خدمات حقوقی در امور قراردادها، ثبت شرکت‌ها و برندسازی به این دسته از شرکت‌ها است.

معرفی ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌های گلستان به دستگاه‌های اجرایی

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند با میانجی‌گری مراحل دریافت مجوز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند، گفت: فضای فیزیکی برای تولید و تحقیق و توسعه حمایت دیگر پارک علم و فناوری از این شرکت‌ها است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه تولید بدون حمایت مالی اتفاق نمی‌افتد، یادآور شد: بخشی از دغدغه‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در گلستان مباحث مالی است.

به گفته پاک‌نژاد؛ شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در گلستان در حوزه‌های مختلف اعم از هوشمندسازی سازه‌ها، هوش مصنوعی، آرایشی و بهداشتی، کشاورزی و الکترونیک فعالیت می‌کنند و برخی از این شرکت‌ها در کشور زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان حدود نیمی از نیاز کشور در محصولات ضدعفونی کننده را تامین می‌کند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان در حوزه‌های مختلف توانمندی دارند و می‌توان از ظرفیت آنها برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان از تشکیل کارگروه هم‌رسانی صنعت و فناوری در استان خبر داد و توضیح داد: در این کارگروه ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان شناسایی و برای دستگاه‌های اجرایی تشریح می‌شود که در همین راستا در حوزه آب، ۱۲ شرکت دانش بنیان و فناور در گلستان شناسایی و به آب و فاضلاب گلستان معرفی شدند.

راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد تعاونی‌محور در گلستان

پاک‌نژاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در راستای تحقق شعار سال، شرکت‌های دانش‌بنیان جدید با رویکرد تعاونی‌محور و مردمی شدن در گلستان ایجاد می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان در گلستان ۱۰ شرکت به صورت تعاونی فعالیت می کنند، یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به جهش تولید با مشارکت مردم، در سال جدید راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را با رویکرد تعاونی و مردمی‌تر شدن پیگیری خواهیم کرد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با تعاونی شدن از حالت انفرادی خارج می‌شوند و می‌توانند منافع را برای افراد متعدد داشته باشند، در عین حال می‌توانند از تسهیلات و موارد حمایتی در حوزه تعاونی‌ها بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=2142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.