افزونه جلالی را نصب کنید.
13
استاندار گلستان:

ضروری است از چالش های تامین آب در استان بیرون بیاییم

  • کد خبر : 1206
  • 30 خرداد 1402 - 11:41
ضروری است از چالش های تامین آب در استان بیرون بیاییم
استاندار گلستان گفت: ۹۵ درصد آب شرب استان از منابع زیر زمینی تامین می شود و ضروری است گلستان از مساله چالش آب از حالت تک منبعی بیرون بیاید.

به گزارش صیدنیوز، علی محمد زنگانه در گفت و گو با خبرنگاران ، اظهار کرد: در این راستا اجرای ادامه سد نرماب به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی استان می تواند آب مورد نیاز قریب به ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق استان را تامین کندبا تصویب یکهزار میلیارد تومان و صرف بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تا کنون در دولت سیزدهم ، امروز به نقطه ای رسیده که تاج سد به صورت صد در صد حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار سد، شبکه انتقال ، تصفیه خانه ، خرید اراضی، و جابجایی روستائیان ساکن در مخزن سد به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طرح ملی جهاد آبرسانی به مناطق محروم که با مشارکت قرارگاه جهادی امام حسنمجتبی(ع) و بسیج سازندگی استان با هدف آبرسانی پایدار به ۴۲۲ روستای مناطق محروم در سطح استان و با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان آغاز شده است.

زنگانه گفت: این طرح در مدت ۳۰ ماه با حفر و تجهیز ۳۰ حلقه چاه و ۷۲ بابا مخزن با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب ، ۱۰ بابا ایستگاه پمپاژ و ۱۲۹۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع به اجرا در خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.