افزونه جلالی را نصب کنید.
11
معاون مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه:

حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند

  • کد خبر : 1227
  • 03 تیر 1402 - 15:40
حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند
معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اکنون حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند که این فرآیند در حال توسعه کمی و کیفی است.

به گزارش صیدنیوز، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی روز شنبه در آیین رونمایی از سامانه مسیر (سامانه مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه) در گلستان و مراسم تحلیف و آغاز به کار ۴۰ مشاوره خانواده این استان اظهار کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده طبق دستور رییس قوه قضاییه در حوزه مشاوره خانواده از چهار سال پیش فعالیت خود را با برگزاری آزمون‌ها و طی مراحل مختلف جذب و اعطای پروانه و نظارت بر عملکرد وکلا و مشاوران و کارشناسان کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: خوشبختانه استان گلستان یکی از استانهای پیش رو و سرآمد ما در این حوزه است که بیش از ۴۰ نفر از مشاوران خانواده در این استان فعالیت می کنند که امروز کار خود را آغاز کردند و ۸ مرکز مشاوره هم در سراسر استان مجوز گرفتند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: دعاوی خانواده و طلاق یکی از مهم ترین چالش ها محسوب می شود و قانون حمایت از خانواده الزام قانونی کرده است تا در پرونده هایی که در قالب دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق تشکیل می شود از نظر مشاوران هم استفاده شود .
حیدر آسیابی افزود: مرکز مشاوره خانواده وظیفه ای که به عهده دارد اول آسیب شناسی علت و دلایل وقوع اختلافات زوجین که منجر به تشکیل دعاوی خانوادگی شده است را شناسایی و راهکارهای قانونی و اجتماعی برای حل و فصل این اختلافات به زوجین ارائه می دهد تا از جدایی زوجین جلوگیری کنند .
وی افزود: در نهایت اگر زوجین به توافق نرسیدند نظر کارشناسی خود را به قاضی دادگاه ارائه می کند و دادگاه با ملاحضه نظر مشاوره ای تصمیم خود را می گیرد .
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره راه اندازی مجتمع قضایی خانواده در مرکز استان گفت: آغاز به کار این مشاوران نیز افق روشنی را در استان برای کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن ترسیم می کند .

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.