افزونه جلالی را نصب کنید.
10
معاون دامپزشکی گلستان:

۷۷ گروه دامپزشکی بر خرید و ذبح دام عیدقربان در گلستان نظارت دارند

  • کد خبر : 1224
  • 03 تیر 1402 - 14:48
۷۷ گروه دامپزشکی بر خرید و ذبح دام عیدقربان در گلستان نظارت دارند
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان گفت: ۷۷ گروه نظارت بهداشتی این اداره‌کل آماده نظارت بر تهیه و ذبح دام در عیدقربان هستند و از چند روز باقی مانده به این عید فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش صیدنیوز، محسن عبدالوند اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۹۶ نفر شامل دکتر دامپزشک، کارشناس و کاردان و ناظر ذبح کار نظارت بر خرید و ذبح دام مشارکت خواهند داشت.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان یادآور شد: در روز عید قربان هم علاوه بر دامپزشکان و کارشناسان و کاردان‌ها، ۱۴ روحانی ناظر به صورت ویژه در کشتارگاه‌ها در قالب گروه‌های ثابت و سیار بر ذبح دام ها نظارت می‌کنند.

وی در خصوص مراکز عرضه زنده دام در گلستان، گفت: برای این موضوع، نشستی با حضور مسوولان و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط لستان برگزار شد و یکی از مصوبه‌های این جلسه، تعیین و اعلام محل عرضه دام زنده و خرید پوست دام‌ ذبح شده توسط دستگاه‌های مرتبط است.

به گفته وی تاکنون شهرداری گرگان چهار مرکز عرضه دام زنده را شامل خیابان جرجان ۱۵ (شرکت تعاونی دامداران)، جاده زنگیان بعد از جایگاه پمپ گاز، میدان باهنر (ابتدای صیاد شیرازی) و ضلع جنوب شرقی میدان شهید قندهاری برای عرضه دام زنده و خرید و برای فروش پوست هم پنج مکان شامل ضلع غرب میدان باهنر، میدان مدرس، میدان کریمی، میدان شهید قندهاری و میدان شهید هزارجریبی را تعیین کرده است.

به گفته وی بقیه شهرداری های گلستان هم تا چند روز آینده ، مراکز عرضه دام زنده و خرید و فروش پوست دام در روز عیدقربان را اعلام خواهند کرد.

عبدالوند به مردم گلستان توصیه کرد دام‌های قربانی خود را از مراکز و میادین که بیماری‌های مشترک انسان و دام کنترل می‌شود، تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.