افزونه جلالی را نصب کنید.
10
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان:

متوسط مصرف انرژی برق مازندران و گلستان حدود سه هزار مگاوات است

  • کد خبر : 1235
  • 04 تیر 1402 - 11:10
متوسط مصرف انرژی برق مازندران و گلستان حدود سه هزار مگاوات است
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان گفت: متوسط مصرف انرژی برق در مازندران و گلستان حدود سه هزار مگاوات است و در پیک مصرف این رقم به حدود چهار هزار مگاوات می رسد .

به گزارش صیدنیوز، موسوی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و اولویت‌دار دولت سیزدهم در گلستان، تکمیل زیرساخت‌های تامین برق است و در همین راستا و در آخرین پروژه به سرانجام رسیده، اجرای پروژه پست۵۰۰/۴۰۰/۲۳۰/۶۳ کیلوولت آزادشهر از سمت ۴۰۰ کیلوولت به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان، میزان رشد مصرف برق در این ۲ استان را به‌دلیل حضور خوش‌نشین‌ها ۲ برابر دیگر مناطق کشور عنوان کرد و افزود: با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و تجدید پذیر بخشی از نیاز برق این منطقه تامین می شود.

موسوی گفت: این ایستگاه در فاز اول، ۲۰۰ مگاولت آمپر از بار منطقه را تامین می‌کند و بخش ۵۰۰ کیلوولت آن پس از مطالعه و طراحی نهایی و تایید شرکت توانیر به استان بالکان در ترکمنستان متصل خواهد شد.

وی افزود: این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام رسید و رکورد سریع‌ترین زمان ممکن احداث پست انتقال نیروی برق در غرب آسیا را شکست.

وی افزود: این پروژه، تامین بار منطقه را در آزادشهر، رامیان، بخشی از مینودشت و گنبد و مناطق اطراف برعهده خواهد داشت که ظرفیت آن در کوتاه مدت، با ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت و ۲۰۰ مگاولت آمپر به ۴۰۰ مگاولت آمپر می‌رسد.

موسوی ادامه داد: خط تبادلی بین جاجرم در استان خراسان شمالی به علی‌آبادکتول نیز به این پست متصل شده و برهمین اساس این پست، نقطه اتصال شاهراه‌های منطقه و ایران به ترکمنستان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: با راه‌اندازی این پست، ساکنان شرق دیگر با مشکل افت ولتاژ مواجه نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با راه اندازی این پست، امکان احداث شهرک‌های صنعتی در منطقه فراهم شده تا تولید رونق بگیرد و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد اشتغال محقق شود.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.