افزونه جلالی را نصب کنید.
9
سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان:

عرضه روزانه گوسفند در میدان دام گنبدکاووس ۸۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 1248
  • 06 تیر 1402 - 9:20
عرضه روزانه گوسفند در میدان دام گنبدکاووس ۸۰ درصد افزایش یافت
سرپرست اداره‌کل امور عشایر گلستان گفت: هفته گذشته روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در میدان دام گنبدکاووس عرضه می‌شد که با توجه به بیشترشدن تقاضا در آستانه عید قربان، این رقم با افزایش ۸۰ درصدی به روزانه چهار و ۵۰۰ راس رسیده است.

به گزارش صیدنیوز، احمد پرتانی با تاکید بر نبود مشکل برای تامین دام زنده ویژه عید قربان پیش‌بینی کرد با توجه به افزایش تقاضا برای خرید، عرضه دام در روزهای منتهی به عید قربان در میدان دام گنبدکاووس به روزانه پنج هزار راس برسد.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان افزود: قیمت گوسفند زنده با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته به کیلویی یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال رسیده که تلاش می‌کنیم با انجام تدابیر نظارتی، از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کنیم.

پرتانی بیان کرد: با توجه به اهمیت تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، سال گذشته ۱۴۸ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به ۲۰۰ نفر از عشایر استان پرداخت شد تا با کمترین مشکلات دام‌های خود را آماده ورود به بازار کنند.

وی افزود: گلستان جزو استان‌های است که بیشترین سهمیه از تسهیلات پرواربندی را به خود اختصاص داده و امسال هم پیگیر تامین منابع اعتباری لازم برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان هستیم.

به گفته وی، جامعه عشایری استان گلستان با وجود خشکسالی سال گذشته افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ تولید محصولات دامی تولید کردند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.