افزونه جلالی را نصب کنید.
9
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گلستان

اشتغال بیش از ۲۸۰ هزار نفر کارگر در گلستان

  • کد خبر : 1403
  • 19 تیر 1402 - 11:55
اشتغال بیش از ۲۸۰ هزار نفر کارگر در گلستان
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان گفت: درحال حاضر بیش از ۲۸۰ هزار نفر کارگر در ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه استان گلستان مشغول به کار هستند. ۳ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۳۸۰ تشکل کارگری و کارفرمایی نیز در استان فعالیت دارند.

به گزارش صیدنیوز، حمید خیرخواه اظهار کرد: افزایش ۲۷ درصدی دستمزد با نرخ تورم همخوانی ندارد و اکثریت جامعه کارگری گلستان مستاجر هستند. با وضعیت کنونی اجاره‌بها در استان؛ کارگران با حداقل دستمزد کارگر چگونه می‌توانند آرامش خاطر داشته باشند؟

وی ادامه داد: کارگران ستون فقرات جامعه هستند که همواره پای این نظام و کشور ایستاده‌اند. آنچه امنیت شغلی کارگران را تضمین می‌کند، ایجاد رونق اقتصادی است و بهترین راه کمک به بهبود وضعیت کارگران، کمک به بهبود اقتصاد کشور است.

خیرخواه افزود: متاسفانه در سالهای گذشته اقدامات خاصی در خصوص تامین امنیت شغلی کارگران که اکثر جامعه استان را تشکیل می‌دهند، صورت نگرفته است. دولت باید با کمک‌های غیرنقدی و عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب به جامعه کارگری کمک کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۲۸۰ هزار نفر کارگر در ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه استان گلستان مشغول به کار هستند. ۳ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۳۸۰ تشکل کارگری و کارفرمایی نیز در استان فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جدی که جامعه کارگری از آن رنج می‌برد، قراردادهای موقت است و جامعه کارگری انتظار نگاه ویژه از دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی دارد. امید است مشکل صنایع گلستان در سفر اعضای فراکسیون مجلس به استان حل و گره‌گشایی شود.

وی اظهار کرد: با تورم موجود؛ جوانانی که در جمعیت کارگری هستند امکان ازدواج ندارند و دولت در این وضعیت باید تلاش مضاعفی به کار گیرد و عقب ماندگی‌های کارگران را جبران کند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.