افزونه جلالی را نصب کنید.
10
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان:

نصب دکل ۴Gیکی از نیازهای ضروری جزیره آشوراده است

  • کد خبر : 1556
  • 16 مرداد 1402 - 12:15
نصب دکل ۴Gیکی از نیازهای ضروری جزیره آشوراده است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: نصب دکل اینترنتی ۴G یکی از نیازهای ضروری جزیره آشوراده برای توسعه گردشگری است.

به گزارش صیدنیوز، سید حامد قدس علوی اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح گردشگری آشوراده در دستور اجرا قرار گرفته است، لذا یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه این طرح و جذب سرمایه گذار ایجاد ارتباط اینترنتی در این جزیره است.

وی افزود: در حال حاضر اجرای این طرح با پیشنهاد اداره کل فناوری اطلاعات استان در دست بررسی است که امید داریم خر چه سریع‌تر آن را به مرحله اجرا برسانیم.

قدس علوی در ادامه با اشاره به اجرای فیبر نوری در استان هم گفت: از تعداد ۳۵ شهر استان حفاری و داکت کشی در ۳۳ شهر انجام شده است و بعد از اتمام داک کشی در گنبد و بندر گز، گلستان به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: از مجموع ۱۱۵ هزار خانوار شهری در گرگان، یکهزار و ۱۲ خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند که با برنامه ریزی انجام شده تا پاییز سال جاری کلیه شهرهای استان تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در پروژه فیبرنوری کلیه مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و حوزه‌های علمیه به این سرویس متصل می‌شوند و از دولت سیزدهم اینترنت رایگان سه ماهه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تا کنون ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش به شبکه ملی اطلاعات، متصل شده‌اند.

قدس علوی بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۹۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۸۹۵ روستا دارای اینترنت پهن باند ثابت و سیار هستند و به عبارت دیگر ۳۴/۹۶ درصد پوشش روستایی در استان ما برقرار است و تنها ۳۴ روستا دیگر برای پیوستن به این طرح باقی مانده است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته امید می‌رود تا پاییز سال جاری شاهد اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در رابطه با تکمیل لایه زیر ساختی دولت الکترونیک تا پایان سال جاری هم گفت: مرکز ملی تبادل اطلاعات با ایجاد گذرگاه ملی تبادل یا همان GSB توانسته نقش بسزایی در کاهش ارتباطات بین دستگاهی داشته باشد به طوری که تا قبل از راه اندازی مرکز برای ارتباط بین بیست دستگاه ۱۹۰ اتصال لازم بود در حالی که با راه اندازی مرکز مذکور این تعداد به ۲۰ اتصال کاهش یافته است.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸ دستگاه به عنوان سرویس دهنده و یکهزار و۳۶۴ سرویس بین دستگاهی و ۲۹۴ دستگاه به عنوان سرویس گیرنده در حال حاضر از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: پروژه پنجره واحد مدیریت زمین از دیگر پروژه‌های مهم در حوزه دولت الکترونیک است که با اجرای این طرح جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیر مجاز و زمین خواری‌ها گرفته می‌شود و از طرفی مردم برای استعلام زمین و املاکی که مورد معامله قرار می‌گیرد به راحتی استعلام دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.