افزونه جلالی را نصب کنید.
10
معاون اداره کل کمیته امداد گلستان:

۱۰۰ میلیارد ریال برای تحصیل مددجویان کمیته امداد گلستان هزینه شد

  • کد خبر : 1553
  • 16 مرداد 1402 - 11:10
۱۰۰ میلیارد ریال برای تحصیل مددجویان کمیته امداد گلستان هزینه شد
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی، امدادی و خیرین برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان هزینه شد.

به گزارش صیدنیوز، سید مصطفی کیاالحسینی اظهار کرد: این اعتبار برای پوشش تحصیلی ۱۸ هزار دانش آموز و هزار و ۳۰۰ دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد به صورت کمک بلاعوض هزینه شهریه و آموزشی پرداخت شد.

وی با اشاره به این که رویکرد فرهنگی جدید این نهاد در حوزه تحصیلی ارتقای علمی دانش آموزان زیر پوشش است، گفت: امسال ۲۳۰ نفر از دانش آموزان زیر پوشش این نهاد در استان برای پذیرش در مدارس «سمپاد» در آزمون شرکت کردند.

به گفته وی سال قبل ۳۰ نفر از دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد استان گلستان در مدارس «سمپاد» پذیرش و مشغول تحصیل شده بودند.

کیاالحسینی ادامه داد: علاوه بر این، ۳۵۰ مددجوی کمیته امداد گلستان جزو نخبگان و استعدادهای برتر در حوزه‌هایی از جمله حافظ قرآن کریم، نویسندگی و تیزهوشان هستند.

فعالیت پنج کانون فرهنگی کمیته امداد در گلستان

معاون فرهنگی کمیته امداد استان گلستان گفت: پنج کانون فرهنگی کمیته امداد استان در گنبدکاووس، گرگان، آزادشهر، مینودشت و علی‌آبادکتول فعالیت دارند که از ابتدای تابستان امسال سه هزار نفر را زیر پوشش برنامه های اوقات آزاد این تعداد کانون فرهنگی قرار داده‌اند.

کیالحسینی افزود: برگزاری جشنواره «همصدای آسمانی» و ارسال هزار و ۵۰۰ اثر در حوزه‌های کلیپ، نقاشی و عکس با موضوع قرآن به دبیرخانه در استان و برگزاری «دختران سرزمین خورشید» با موضوع روز دختر در سه ماه نخست سال جاری انجام شده و جشن «فرشته وحدت» با موضوع تکلیف دانش آموزان اهل تسنن و تشیع و جشن انقلاب در نیمه پایانی سال توسط این نهاد در استان تدارک و برگزار خواهد شد.

وی همچنین از اعزام ۶۰۰ نفر از مددجویان استان گلستان به اردوهای زیارتی عتبال عالیات، مشهدمقدس، قم، مرقد امام راحل و شیراز طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد.

به گفته وی سال قبل ۲ هزار نفر از اردوهای زیارتی این اداره کل با هزینه کرد بیش از ۵۰ میلیارد ریال استفاده کرده بودند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.