افزونه جلالی را نصب کنید.
10
مدیر کل صمت گلستان:

رشد ۸۴ درصدی صادرات گلستان در دولت سیزدهم/هدف گذاری ۵۰۰ دلاری صادرات

  • کد خبر : 1734
  • 31 مرداد 1402 - 10:40
رشد ۸۴ درصدی صادرات گلستان در دولت سیزدهم/هدف گذاری ۵۰۰ دلاری صادرات
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم میزان صادرات گلستان با رشدی ۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۴۶۲ میلیون دلار رسیده است .

به گزارش صیدنیوز، درویشعلی حسن زاده صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: میزان صادرات گلستان از نظر وزنی نیز با رشدی ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۷۹۱.۵ هزار تن رسیده است .

وی افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی استان در پایان سال ۱۴۰۰ برابر ۴۵۵ دلار بود که با رشدی ۳۶ درصدی در پایان سال ۱۴۰۱ به ۶۱۷ دلار رسیده است .

حسن زاده گفت: مقاصد صادراتی استان از ۲۵ کشور پیش از دولت سیزدهم به ۳۳ کشور در حال حاضر رسیده است که به بیش از ۱۰ کشور اروپایی در اوج تحریم ها ، ۲ کشور آفریقایی و مابقی به سایر کشورهای آسیایی و همسایگان کشورمان صادرات داشته ایم .

وی افزود: هدفگذاری صادرات استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۵۰۰ میلیون دلار می باشد .

وی در ادامه اظهار کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۰۰ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان گلستان صادر شده است.

حسن زاده بیان کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این جوازها ۳۳۰۷۰۲ میلیارد ریال می باشد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۱۴۷ درصدی داشته است .

وی افزود: پیش بینی اشتغال آنها نیز ۲۰۷۱۳ نفر می باشد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۵۲ درصدی داشته است .

مدیر کل صمت گلستان اظهار کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۲۵۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در گلستان صادر شده است و میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده ۴۴۷۷۳ میلیارد ریال بوده است و ظرفیت اشتغال پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده ۵۷۵۶ نفر می باشد .

حسن زاده بیان کرد: در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۱۴۶۱۶.۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۲۳۵ واحد تولیدی استان پرداخت شده است .

وی افزود: طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۱۶۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که ۱۱۲۸ مصوبه برای واحدهای صنعتی ، کشاورزی و گردشگری استان گذرانده شده است که از این تعداد ۶۷۸ مصوبه اجرایی شده ، ۱۳۴ مصوبه در دست اقدام و اجرا و ۳۱۶ مورد اجرا نشده است .

وی افزود: در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تعداد ۳۳ واحد تولیدی استان مبلغ ۴۰۲۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و

در این مدت ۱۵ واحد تولیدی استان موفق به اخذ حدود ۶۰۱ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی شده اند.

حسن زاده با بیان اینکه در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۷۷ واحد تولیدی صنعتی و صنفی روستایی استان ضمن اخذ مصوبه کمیته فنی جهت دریافت مبلغ ۱۳۲۵ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری با پیش بینی اشتغال ۴۷۹ نفر به بانک های عامل معرفی شده اند ، اظهار کرد: طی این ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۳۰۵۱ مجوز مشاغل خانگی توسط اداره کل صمت گلستان صادر شده است .

وی افزود: در همین زمان تعداد ۲۶۳۰ طرح جهت دریافت ۷۲۹ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای استان معرفی شده اند و در این مدت تعداد ۱۹۰۸ طرح ، موفق به اخذ ۴۹۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی شده اند که موجبات اشتغال ۱۹۲۷ نفر را فراهم کرده است.

مدیر کل صمت گلستان بیان کرد: یکی از سیاستهای دولت و وزارت صمت احیاء واحدهای راکد و تعطیل می باشد و طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۷۲ واحد راکد دارای مجوز از اداره کل صمت گلستان مجددا به چرخه تولید بازگشته اند .

حسن زاده گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۰ واحد صنعتی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد با حمایت های انجام شده به افزایش تولید بالای ۵۰ درصد رسیده اند و میزان سرمایه گذاری واحدهای احیاء شده طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۱۳۳۳۴ میلیارد ریال بوده است و شروع مجدد فعالیت واحدهای راکد استان طی ۲ سال گذشته اشتغال ۸۴۰ نفر را بهمراه داشته است.

وی افزود: تعداد معادن استان گلستان از ۶۰ معدن در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به ۶۵ معدن در حال حاضر رسیده است .

حسن زاده افزود: میزان وصول حقوق دولتی معادن استان گلستان طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم به ۴۵۴.۵ میلیارد ریال رسیده است و میزان استخراج واقعی معادن استان از ۲۳۶۲۰۰۰ تن در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ۲۷۳۴۶۰۰ تن رسیده است .

وی گفت:۲۵ درصد سموم کشاورزی کشور ، ۱۰ درصد تولید خوراک دام و طیور کشور ، وجود واحدهای تولید داروهای ضد سرطان ، ۱۵ درصد ذغال سنگ کشور ، ۳۰ درصد تولید نئوپان و محصولات وابسته ، ۱۵ درصد تولید روغن خوراکی کشور ، وجود واحدهای تولیدی دانش بنیان در حوزه مواد ضدعفونی و تجهیزات پزشکی ، تولید انحصاری ید از مهمترین صنایعی است که در استان در حال فعالیت می باشند و سهم مناسبی از کل تولید کشور را دارند .

حسن زاده ادامه داد: در بخش نظارت بر بازار طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۲۵۴۰۵۶ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۰۴۸۴ فقره پرونده به ارزش ریالی ۴۴۴۷ میلیارد ریال شده است که نسبت به مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد بازرسی ها ۴۲ درصد ، از نظر تعداد پرونده متشکله ۴۰ درصد و از نظر ارزش ریالی پرونده ها ۶۳ درصد رشد داشته است .

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۸۰۸۴ بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۶۲۹۸ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۶۳۷ میلیارد ریال شده است و در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مدت ۲۳۳ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۲۳۳ فقره پرونده به ارزش ریالی ۷۹۵ میلیارد ریال شده است که نسبت به مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد بازرسی ها ۵۴ درصد ، از نظر تعداد پرونده متشکله ۵۴ درصد و از نظر ارزش ریالی پرونده ها ۹۵ درصد رشد داشته است .

حسن زاده گفت: پس از واگذاری نظارت بر خبازی های استان به این اداره کل در تاریخ ۲۰/۳/۱۴۰۲ و پس از اجرای طرح تشدید نظارت بر خبازی های استان در مجموع تعداد ۷۲۸۶ مورد بازرسی از خبازی های استان انجام شده که منجر به تشکیل ۶۹۹ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۴ میلیارد ریال شده است .

وی افزود: ستاد خبری اداره کل نیز تعداد ۳۳۵۴ فقره گزارش را دریافت و بررسی نموده است .

حسن زاده بیان کرد: در حوزه فرش دستباف ، سال گذشته ۵۳۰۰۰ مترمربع تولید داشته ایم که بخشی از آن صادرات شده است .

مدیر کل صمت گلستان اظهار کرد: در حوزه ثبت اشتغال در سامانه رصد طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۲۰۶۵۲ نفر در سامانه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۳ درصدی داشته است .

به گفته وی ، طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۱۶۶۴۴ فقره پروانه کسب صدور اولی در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۵ درصدی داشته است .

حسن زاده افزود: با پیگیری و برگزاری چندین جلسه با موسسه پژوهش های بازرگانی ، سند آمایش صنعتی و معدنی با تکیه بر نتایج سند آمایش استان اصلاح و رسته های منتخب از ۶۲ رسته به ۱۳۴ رسته افزایش یافت که امیدواریم نتایج این اصلاحات در برنامه های توسعه ای و در نظر گرفتن موضوع توازن سرمایه گذاری در استان و کشور اتفاق افتد .

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.