افزونه جلالی را نصب کنید.
10
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:

نوسازی ۱۲۸ هزار واحد غیر مقاوم روستایی/ اعطای ۱۰۴ هزار جلد سند روستایی

  • کد خبر : 1743
  • 31 مرداد 1402 - 13:15
نوسازی ۱۲۸ هزار واحد غیر مقاوم روستایی/ اعطای ۱۰۴ هزار جلد سند روستایی
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: تا کنون ۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای استان نوسازی و مقاوم سازی شده اند .

به گزارش صیدنیوز، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: شاخص مقاوم سازی واخدهای مسکونی در استان ۵۳ درصد است که ۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در دو سال اخیر در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی برای ۱۷ هزار واحد مسکونی روستایی پروانه ساختمانی صادر و کل پرونده ها به بانک های عامل ارسال شد و ۹۷ درصد از تسهیلات تا کنون جذب شده است.

حسینی گفت: عملیات ساختمانی ۸۸ درصد از واحدها آغاز شده و در حوزه مسکن روستایی استان در مقایسه با ۲ سال گذشته ۱/۵ برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: در راستای مالکیت بخشی املاک روستایی تا کنون ۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک صادر شده است.

حسینی بیان کرد: شاخص برخورداری استان در صدور سند مالکیت روستایی ۴۶ درصد است در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۶۲ درصد است.

وی افزود: تا کنون طرح هادی در ۵۵۷ روستای استان بازنگری شده است که طرح بازنگری طرح هادی ۲۰۹ روستا در دو سال گذشته انجام شده است .

حسینی گفت: شاخص برخورداری استان در اجرای طرح هادی ۷۸ درصد که ۱۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که این شاخص در کشور ۶۲ درصد است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر ها ، برنامه بنیاد مسکن استان در این طرح ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی است که از این تعداد برای ۲ هزار و ۲۳۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و در ۱۹ شهر تا کنون ۱۱۸ هکتار زمین تامین شده است و عملیات ساخت یکهزار واحد مسکونی اغاز شده است.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.