افزونه جلالی را نصب کنید.
10
استاندار گلستان:

۵۰ درصد اعتبارات استانی به توسعه حوزه روستایی اختصاص یافته است

  • کد خبر : 1767
  • 01 شهریور 1402 - 20:19
۵۰ درصد اعتبارات استانی به توسعه حوزه روستایی اختصاص یافته است
استاندار گفت: به منظور توزیع عادلانه تسهیلات و توسعه روستا محور، درحدود ۵۰ درصد اعتبارات استانی در حوزه های مرتبط با پیشرفت روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش صیدنیوز، علی محمد زنگانه در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجموعاً در حدود ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در استان به انجام رسیده است. این رقم در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ در حدود ۴ هزار میلیارد بوده است که رشد ۴ برابری را نشان می دهد.

وی افزود: در طول سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حدود ۱۸ هزار شغل منجر به بیمه در استان ایجاد شده است که این عدد در طی یک دوره ۸ ساله ۳۰ هزار نفر بوده است.

زنگانه گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۲هزار میلیارد تومان در حوزه آب شرب در شهرستان های استان هزینه شده است و بعد از ۱۸ سال شاهد افتتاح بخشی از فاز اول فاضلاب شهر گنبد در سال جاری خواهیم بود که عمده ی پیشرفت فیزیکی آن از شهریور ماه ۱۴۰۰ به بعد بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان از ردیف ها و منابع اعتباری مختلف و منابع داخلی دستگاه اجرائی صرف توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی شده است.

استاندار گفت: برای اولین بار مهمترین و بزرگترین پروژه زیست محیطی آبی یعنی احیاء و علاج بخشی خلیج گرگان در دریای خزر در مرزهای آبی گلستان به وقوع پیوسته است.
زنگانه بیان کرد: استان گلستان در بهره وری نیروی انسانی، در حوزه مستندسازی و مدیریت فرآیندهای واگذاری تصدی ها ، در حوزه کشت قراردادی گندم (بیش از ۱۵۲ هزار هکتار در سال ۱۴۰۱) و حوزه جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی (۲۴۵ میلیارد تومان) در سال ۱۴۰۱ حائز رتبه نخست کشور و در حوزه شاخص توسعه گلخانه ای موفق به کسب رتبه سوم و در توسعه سامانه های نوین آبیاری (ارتقا از رتبه ۱۲ به ۵) موفق به کسب رتبه پنجم کشور شد.
وی ادامه داد: هدف گذاری صادرات استان در سال ۱۴۰۱ میزان ۲۱۰ میلیون دلار بود که با توجه به اقدامات موثر دولت درسال ۱۴۰۱ به عدد ۲۵۰ میلیون دلار رسید.
استاندار گلستان افزود: ترانزیت استان گلستان درسال ۹۸ صفر بوده ودر حال حاضر به حدود ۱۶۰ کامیون در طول روز رسیده است و از زمان بازگشایی مرز تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار کامیون ترانزیت از استان خارج شده است.
استاندار با اشاره به تشکیل کارگروه وصول مطالبات بانکی و مالیاتی برای اولین بار در استان خاطر نشان کرد: نتیجه این اقدامات، بازگشت ۹۳ میلیارد تومان مطالبات مشکول الوصول به شبکه بانکی استان و کمک به چرخه تولید بود.
وی افزود: ایجاد خط انتقال برق از نیروگاه علی آباد- احداث پست ۴۰۰ در محل شهرک- خط انتقال گاز ، تجهیزات خریداری و در سفر عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد-تامین آب از محل پساب تصفیه خانه و سایت مناسب در دسترس از دیگر اقدامات موثر دلت در تجهیز و راه اندازی شهرک هزار هکتاری اترک بوده است.
استاندار اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی در استان گلستان از ۲ میلیون و ۸۵۰ هزاردلار در ۸ سال دولت قبل، در دولت سیزدهم به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار (حمل ونقل- تامین مواد اولیه-پرورش ماهی-تولید حباب لامپ- غلات- گلخانه) رسید.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه وصول مطالبات بانکی و مالیاتی برای اولین بار در استان خاطر نشان کرد: نتیجه این اقدامات، بازگشت ۹۳ میلیارد تومان مطالبات مشکول الوصول به شبکه بانکی استان و کمک به چرخه تولید بود.
زنگانه با بیان اینکه درسال ۱۴۰۱ برای اولین بار ۵۷ میلیارد تومان به پروژه های دانش بنیان از محل منابع استانی تخصیص صورت پذیرفت، گفت: برای اولین بار شاهد کلنگ زنی سایت تولید محصولات دانش بنیان در مرکز استان در سال جاری خواهیم بود. این کار را در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهیم داد و در صورت تأمین زمین مناسب در دومین شهر بزرگ استان یعنی گنبد نیز پس از طی مراحل تأمین زمین و فرآیندهای قانونی آن سایت تولید محصولات دانش بنیان شرق استان را نیز کلنگ زنی خواهیم نمود
وی ادامه داد:به مناسبت هفته دولت ، ۳۳ هزار و ۸۹۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار کلی بالغ بر ۹۴۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرائی آن آغاز می شود، که با این پروژه ها، ۳۹ هزار و ۳۷۸ شغل برای مردم استان ایجاد شده یا خواهد شد.
وی با بیان اینکه از مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی استان، یک هزار و ۵۶۳ پروژه عمرانی و ۳۲ هزار و ۳۲۷ پروژه اقتصادی و اشتغالزا است، افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۱۹ پروژه افتتاح و عملیات اجرائی ۱۴ هزار و ۴۱۹ پروژه نیز آغاز می شود.
استاندار گلستان از مهم ترین اقدامات ۲۲ ماهه خود در استان به عنوان استاندار ، از رشد مثبت اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی ، خدمات و صنعت خبر داد و گفت: گلستان جزو سه استان برتر کشور در این سه حوزه بوده است و استان در حوزه صنعت و حمایت از بنگاه های کوچک و زودبازده رشد ۷.۹ درصدی داشته است.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.