افزونه جلالی را نصب کنید.
9
رییس کل دادگستری استان گلستان:

شعبه‌های رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان تعیین شد

  • کد خبر : 1791
  • 06 شهریور 1402 - 20:49
شعبه‌های رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان تعیین شد
رییس کل دادگستری گلستان از تعیین شعبه‌های‌ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسراها و محاکم استان خبر داد و گفت: شعبه‌های ویژه رسیدگی در همه دادسراها و محاکم استان مشخص و ابلاغ شده است.

به گزارش صیدنیوز، حیدر آسیابی روز دوشنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان، افزود: هدف اصلی از تشکیل این نشست‌ها، کمک به برگزاری انتخابات سالم و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است.

وی با تاکید بر این که اولویت بر پیشگیری از وقوع تخلفات با کمک دستگاه‌های مجری و ناظر انتخابات است، افزود: اگر تخلف و جرمی صورت گیرد با قاطعیت رسیدگی خواهد شد و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت قانون و شیوه نامه ابلاغی به استان‌ها، از تخلفات پیشگیری کنیم.

آسیابی ادامه داد: تلاش دستگاه قضایی استان کمک در برگزاری پرشور انتخابات و تسهیل برگزاری انتخابات به دولت و ناظران است.

دادستان مرکز استان هم در این نشست از تشکیل کارگروه ویژه برای رصد تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد.

محمود اسپانلو از دستگاه‌های ناظر هم خواست: افرادی را که در دستگاه ‌های اجرایی مسوولیت دارند و شائبه حمایت و همکاری با نامزدهای احتمالی دارند را به دادسراها معرفی کنند.

براساس گزارش سیدعلی مهاجر رییس ستاد انتخابات استان گلستان، درمهلت یک هفته‌ای پیش ثبت‌نام نام‌نویسی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۱۷ تا ۲۲ مرداد سال ۱۴۰۲) تعداد ۹۵۹ نفر متقاضی از ۶ حوزه انتخابیه این استان مدارک هویتی خود را در پنجره واحد وزارت کشور ثبت کردند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، تعداد یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.