افزونه جلالی را نصب کنید.
10
شهردار کردکوی عنوان کرد:

اعزام موکب شهرداری به کربلا/ زیر ساخت های شهر کردکوی ضعیف است

  • کد خبر : 1797
  • 08 شهریور 1402 - 8:15
اعزام موکب شهرداری به کربلا/ زیر ساخت های شهر کردکوی ضعیف است
شهردار کردکوی گفت: موکب شهرداری کردکوی متشکل از ۷ نفر برای خدمت رسانی زائران به کربلا اعزام شده است.

به گزارش صیدنیوز، ابراهیم جرجانی در گفتگو با خبرنگار صیدنیوز، اظهار کرد: به غیر از موکبی که از طرف شهرداری به کربلا اعزام شده، شهرداری چند موکب در سطح شهر برپا و به شهروندان ارائه خدمت میکند .

وی افزود: تا کنون در ایام محرم امسال مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز  برای هیات های مذهبی و برنامه های ایام محرم وصفر هزینه شده است.

شهردار کردکوی در ادامه با بیان اینکه شهر کردکوی زیر ساخت های بسیار ضعیفی دارد ، اظهار کرد:  فقدان جداره دیواری و عدم کف سازی برای رودخانه های سطح شهر کردکوی از معضلات مهم این شهر است که در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

جرجانی ادامه داد: با توجه به اینکه جمع آوری آبهای سطحی در دستور کار شهرداری قرار گر فته و به سمت رودخانه های شهر هدایت می شوند لذا به دلیل ضعف در زیرساخت ها این رودخانه ها نیازمند کف سازی و دیواره سازی هستند و چنانچه این کار انجام نشود علاوه بر ایجاد گل و لای زیاد ممکن است خطراتی چون تخریب دیواره را در پی داشته باشد که خطرات زیادی را برای شهروندان نیز ممکن است ایجاد کند و از همین رو بهسازی رودحانه ها را در اولویت کاری قرار داده ایم.

وی افزود: بنا داریم تا یکماه آینده با عقد قرارداد یک و نیم میلیارد تومانی کار بازسازی و بهسازی کف و دیواره های رودخانه را شروع کنیم.

جرجانی بیان کرد: طی مدت خدمت خود در شهرداری سعی کرده ام علاوه بر اجرای کارهای زیر بنایی برای کردکوی که در گذشته انجام نشده و شهر در بحث زیر ساخت ها رها شده بود ، به فعالیت های زیبا سازی و ایجاد امکانات رفاهی در شهر نیز توجه کنیم و هر دوی این فعالیت های عمرانی و رفاهی را همسو با یکدیگر انجام دهیم که البته همراهی مردم، شورا و فرمانداری در این زمینه بی تاثیر نیوده است.

شهردار کردکوی تصریح کرد: مطالعات جمع آوری آبهای سحطی در شهر کردکوی انجام شده و به زودی با دیواره سازی رودخانه ها دیگر شاهد ماندگی آب در سطح شهر و محلات نخواهیم بود.

وی  در رابطه با حفاری های در حال انجام در کردکوی هم گفت: در حال حاضر شرکت های وب ۲۶ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر هم مخابرات در حال انجام حفاری هستند که علاوه بر این دو حفاری شرکت آب و برق و گاز هم در برخی نقاط در حال حفاری هستند که همزمان با ایجاد حفاری ها شهرداری اقدام به آسفالت نقاط حفاری شده اقدام کرده است.

جرجانی افزود: در همین راستا روزی ۳۵ تن آسفالت برای پوشش حفاری های سطح شهر انجام می شود که هزینه ای بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان را در بر خواهد داشت.

شهردار کردکوی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون نیز هزار و ۹۰۰ تن آسفالت برای بهسازی و پوشش محلات و خیابان های کردکوی انجام شده و برای  اجرای کامل آسفالت شهر نیازمند ۹ هزار تن دیگر آسفالت هستیم.

وی در رابطه با احداث پارک جدید غدیر در شهر کردکوی هم گفت: پارک غدیر یا همان پارک مصلی به مساحت ۴۰۰ متر مربع  و برای رفاه حال شهروندان کف سازی آن انجام شده و در مرحله ایجاد فضای سبز، مبلمان و ایجاد و سایل استاندارد بازی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان تا اواخر ماه صفر به اتمام و به بهره برداری می رسد.

جرجانی افزود: توجه به نیازهای روحی و ایجاد فضایی آرام برای ایجاد نشاط و امید آفرینی برای مردم از برنامه های  مهم شهرداری در کنار اجرای برنامه های زیر بنایی است که تصمیم داریم در بیشتر محلات این پارک ها را احداث کنیم.

شهردار کردکوی با بیان اینکه تمامی منابع اعتباری اقدامات انجام شده و در حال انجام شهر کردکوی از بودجه شهرداری هزینه می شود،  گفت: سال گشذته بودجه شهرداری ۷۰ میلیارد تومان بود که امسال بنا داریم آن را به ۹۰ میلیارد  تومان برسانیم تا در راستای توسعه شهری شهر کردکوی اقدمات عاجل تری انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.seydnews.ir/?p=1797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.